lørdag 12. november 2016

Så maler vi litt

Nå har hullet jeg murte igjen i pipa tørket, så nå kan jeg male pipa og brannmuren. Plattingen jeg murte opp er fortsatt litt fuktig, fordi den har stått tildekket med plast for at den ikke skal tørke for fort. Men det gjør ingenting, jeg maler pipa allikevel.



Da jeg murte igjen hullet i pipa, forsøkte jeg etter fattig evne å immitere mursteinsmønster i mørtelen, hehe... Ikke så veldig vellykket kanskje, men jeg trøster meg med at hullet hadde vært enda mer synlig om jeg ikke hadde gjort det...

Så var det bare å kline inn hele pipa, med brannmur og alt, med veggmaling. Jeg spurte for sikkerhetsskyld på Monter; hva slags maling kan jeg bruke bak vedovnen som ikke blir brun, og som ikke tar fyr?? Vannbasert veggmaling fikk jeg til svar... Ja, da kjøpte jeg det :) I spenstig nøytral grå.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...