onsdag 9. november 2016

Serviettdecoupage

I dag måtte jeg prøve meg på decoupage dekorering. Har brukt serviettdecoupage på glasslykter, og små ting tidligere, men fant ut at teknikken må jo også være brukandes til dekorering av møbler...



Man tager hva man haver - og i dette tilfelle falt valget på en krakk. En kjedelig hvitmalt krakk.



Krakken fikk en liten omgang med vaskefilla, så klasket jeg på decoupagelakk der jeg ville ha dekor. Jeg brukte den jeg hadde fra før, hvilket var en matt variant fra Panduro. Egnet serviett ble klippet opp, og lagt på litt vilkårlig. Prøvde å få mønsteret til å passe sånn ca, men ble litt tilfeldig. Etter at serviettene var lagt på, dekket jeg motivet med ett nytt lag decoupagelakk. Lot dette tørke, før jeg avsluttet med ett lag lakk til.

Resultatet ble ikke så værst, og konklusjonen er at det fungerer på møbler også :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...