søndag 17. juli 2016

Varm kveldstur på Rakeie

Tenkte jeg måtte ta en treningstur med pelsklingene i kveld, selv om temperaturen fortsatt var litt i overkant av hva polarhundene setter pris på. Valget falt på Nordre Mangen, og veien over til Rakeie. Har erfart at temperaturen er noe lavere der, blant høye granbusker og Viksjøen...



Ville også teste actionkameraet jeg har "arvet" etter sønnen min, da han har kjøpt monteringssett til meg, så jeg får satt den fast på atv'n... Fant ut at kameraet er litt for stort, så fikk ikke skrudd skruene ordentelig fast, men fikk prøve allikevel... Kameraet er av typen GoPro Hero2, og de nyere modellene er sikkert mindre ;)



Ble veldig mye klabb-og-babb i starten i dag, med håndbrekket som låste seg før start, og jeg slet med å løsne det. Jeg møtte også folk langs veien, noe Ice selvsagt må rushe bort til... Heldigvis er Plysj sterkere,så han dro henne forbi. Men akkurat i det vi passerte en bil, så bjeffet en hund inne i bilen. Det var nok til at begge bikkjene bråstoppet, og ville sjekke bilen. Jeg fikk dratt dem med meg, men fikk surra kjørelina inn i det ene forhjulet, så jeg måtte stoppe å "rulle" lina ut igjen ... Puh!



Endelig i gang, men fant fort ut at kameraet vrei og snudde på seg hele tiden, pga vibrasjonene fra firhjulingen. Må huske å fikse den stramminga... Så skrudde av hele driten, hehe, var ikke mye oppløftende det jeg hadde filmet heller, så fikk være det samme...




Selvsagt gikk alt mye bedre så fort jeg hadde skrudd av kameraet, hehe, men det var jo forventet :)



Jeg parkerte bil + henger ved Vikodden bruk, og kjørte med bikkjene og atv'n, Solliveien over til Nedre Rakeie, ca 4 km. Så tok jeg inn på Rakeieveien (mot Årnes), og fulgte den i ca 1,5 km før jeg snudde. Alt i alt kjørte jeg ca 11 km i dag, og det var langt nok for varme bikkjer...


Ice imponerte i dag :) Hun gikk opp i led og tok ansvar, mens Plysj var litt for varm tror jeg, og gikk ganske billig...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...