søndag 30. oktober 2016

Hjelp!! - museinvasjon

HJEEEELLLP!!
Vi blir invadert av mus!!

Har hørt endel skraping og tripping i vegger og tak en stund, men sjokket som møtte meg da jeg tok 2. etage i nærmere øyensyn var groteskt... Jeg er jo ikke ofte i gangen opp til 2. etg, må jo innrømme det, men i kveld da jeg satt på do (!), hørte jeg ett ramlende rabalder i trappegangen. Dette må jo være rotteinvasjon tenkte jeg med skrekk, før jeg forsiktig åpnet døra ut i gangen og gløttet ut... I trappa satt to mus og kikket på meg, mens en tredje hoppet rundt på trappetrinnet! Herrejemini!!Skrekk og krise!!

Jeg smalt igjen døra, brølte til sønnen som satt intetanende i stua, at nå får han komme å hjelpe sin gamle mor - det er krig! Ett arsenal av musefeller ble funnet frem, ladet med diverse godsaker, før jeg tok mot til meg og trampet meg vei opp trappa. Forsøkte å lage så mye truende lyder som mulig, for å gi gnagerne tid til å stikke av... Jeg vil nemlig ikke snuble i dem hvis jeg kan unngå det :)



Det første som slo meg da jeg kom opp var lukta. En veldig spesiell lukt. Litt kvalmende faktisk... Dessverre har vi endel ting lagret der øverst i gangen, og det var ikke lurt fant jeg ut. Det var bare å prøve å tømme mest mulig, for å prøve å lokalisere lukta. Under telt og turutstyr fant jeg en pose med turmat. Dvs, det var ikke mye igjen av turmaten... Bare masse papirstrimler og haugevis med musebæsj og urin. De har nok hatt fest tenker jeg, med så flott servering. Teltet var så tilgriset at det var bare å kaste - vil aldri få den lukta ut igjen... Sekker ble tatt med ut, får spyle dem til sommeren. Mye var bare å kaste.



Fire musefeller ble satt ut, før vi gikk ned igjen. Etter 10 min sendte jeg sønnen opp trappa for å sjekke fellene. Full pott! 4 uheldige til det evige ostefat. Fellene ble satt ut på nytt, og få minutter senere måtte de tømmes igjen... Slik holdt vi på i 3 timer.

63 mus endte sine dager brått og brutalt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...